مشاوره آنلاین با پلیس فتا

مشاوره آنلاین با پلیس فتا

مشاوره آنلاین با پلیس فتا

مشاوره آنلاین با پلیس فتا
مشاوره آنلاین با پلیس فتا

با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی محیط جرم تغییر یافت و پلیس های دنیا متوجه افزایش حجم جرایم در فضای مجازی شدند و پلیس فتا را تشکیل دادند. پلیس فتا در حوزه مجرمین پیشرفته و حرفه ای عمل می کند و در حال حاضر نیز به حوزه پیشگیری از جرم ورود جدی کرده است.

از آنجایی که فضای پلیس فتا یک فضای سایبری و دیجیتال است پلیس فتا در محیط شهری حضور فیزیکی ندارد و ماموریت های خود را در پشت رایانه انجام می دهند. پلیس فتا در چندین حوزه به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای عمل می کند. یکی از این حوزه ها آزمایشگاه های تخصصی استخراج ادلّه دیجیتال جرم است که در اختیار پلیس فتاست و در تمام رده های ناجا کاربرد داشته و به کشف جرم و حل پرونده کمک می کند.

 حفظ امنیت در فضای مجازی

بخش مهی از امنیت، به شخص کاربر وابسته است؛ یعنی در پیچیده ترین ارزیابی ها و سیستم های امنیتی همواره نقش عامل انسانی به شدت برجسته است. این مسئله در حوزه فتا و جرایم رایانه ای نیز وجود دارد و مورد بررسی قرار می گیرد.

مشاوره آنلاین با پلیس فتا
مشاوره آنلاین با پلیس فتا

هر زمانی که کاربران فضای مجازی حس اعتماد کمتری به شبکه های اجتماعی پیدا می کنند در برابر جرایم نیز مصونیت بیشتری دارند اما افراد خوش باور به فضای مجازی و کسانی که تصور می کنند همه مطالب در این فضا واقعی و زیباست بیشتر قربانی جرم می شوند. این مسئله باعث شده پلیس فتا در حوزه اجتماعی پلیس و آموزش های اجتماعی رده تخصصی داشته باشد و در سراسر کشور برنامه های آموزشی متعددی را برگزار کند.

امنیت فضای مجازی با پلیس فتا

حجم اطلاعات و مأموریت‌های پلیس فتا به‌ قدری گسترده است که اجازه ورود به حریم خصوصی مردم را هم ندارد. پلیس فتا برای بررسی ادله داخل رایانه و موبایل‌ها در پرونده‌ها حتماً به‌ حکم قضایی نیاز دارد و قاضی تعیین می‌کند به کدام بخش از اطلاعات نیاز دارد و پلیس فتا همان اندازه از اطلاعات را استخراج می‌کند و به قاضی تحویل می‌دهد.

پلیس فتا در حوزه پیشگیری از جرم دو رویکرد کلی دارد. رویکرد اول پیشگیری وضعی است. در حال حاضر اپلیکشن‌های خدماتی و نرم افزارهایی وجود دارد که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و از طریق این نرم‌افزارها جرم‌هایی اتفاق میفتد. پلیس فتا در کنار تحلیل فنی نرم‌افزار روش‌های مجرمانه را شناسایی و راهکارهایی را برای پیشگیری از جرم تعیین می‌کند.

رویکرد دوم پلیس، اجرای برنامه‌های پیشگیری اجتماعی است، مردم باید از برخی شگردهای وقوع جرم آگاه شوند تا قربانی جرائم مجرمان نشوند. در همین راستا پلیس فتا برنامه‌های بسیار زیادی ازجمله کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی در صداوسیما را اجرا می‌کند.

مشاوره آنلاین پلیس فتا

مشاوره آنلاین با پلیس فتا
مشاوره آنلاین با پلیس فتا

پلیس فتا در بخش گزارش‌های مردمی سایت پلیس فتا به‌ صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات مشاوره آنلاین به مردم است. افرادی که به سایت پلیس فتا دسترسی ندارند می‌توانند از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس فتا مرتبط شوند و هر کمکی را از پلیس فتا درخواست کنند.

پیام بگذارید