مشاور حقوقی پلیس فتا

مشاور حقوقی پلیس فتا

مشاور حقوقی پلیس فتا

با پیشرفت علم و فناوری ، اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است.

فضای مجازی ، مانند هر سازمان یا جامعه دیگری ، به مراجع و افرادی برای نظارت بر آن احتیاج دارد و این وظایف بر عهده سازمانی به نام پلیس فتا است. .  پلیس فتا مسئول مدیریت و تنظیم فضای مجازی و اینترنت است.

پلیس فتا در واقع مخفف کلمات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران است و از این کلمات مشخص می شود که هدف اصلی از تشکیل این سازمان مسائل تبادل اطلاعات است و تبادل اطلاعات به طور گسترده از طریق اینترنت منتقل می شود.

مشاور حقوقی پلیس فتا
مشاور حقوقی پلیس فتا

مشاوره حقوقی پلیس فتا به چه شکل است؟

در مشاوره حقوقی پلیس فتا در ایران، نام دیگری به کار رفته است، پلیس سایبری همان پلیس فتا است که مسئول جرایم رایانه ای و… است.

همچنین قانون جرایم اینترنتی برای تنظیم فضای مجازی و اطلاعات رایانه ای تصویب شده است.

مشاور حقوقی پلیس فتا
مشاور حقوقی پلیس فتا

پلیس فتا در اینستاگرام و تلگرام نیز حضور دارند و اطلاعات توسط این مقام کنترل می شود.

در مشاوره حقوقی پلیس فتا در ایران توجه به اهداف و وظایف پلیس فتا ضروری است. بخشی از وظایف و مسئولیت های پلیس فتا در ایران شامل ایجاد امنیت و آرامش در فضای مجازی ، ایجاد بستر مناسب برای معاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بصورت آنلاین، جلوگیری از ایجاد مطالب و محتوای مضر و غیراخلاقی ، ارائه اطلاعات صحیح و به روز و… می باشد.

پلیس فتا به طور مداوم در شبکه های مختلف اجتماعی حضور دارد و فرار از پلیس فتا امکان پذیر نیست. تحولات در فناوری فضای وسیعی را ایجاد کرده و بسیاری از معاملات در اینترنت و فضای مجازی انجام می شود. در حال حاضر ، بیشتر مشاغل در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه می دهند که بستری فراهم می شود تا سو استفاده کنندگان و بزهکاران با ورود به دنیای مجازی قصد سو استفاده از کالاها و خدمات اشخاص را داشته باشند، تأثیر پلیس فتا در آن زمان محسوس خواهد بود.

مشاور حقوقی پلیس فتا
مشاور حقوقی پلیس فتا

می توان گفت که جزئیات کار پلیس فتا همه نشان دهنده حضور مداوم این مقام است. اگر افرادی اقدام به تولید محتوای غیراخلاقی کنند ، توسط پلیس فتا اخطار داده می شود و پس از آن افرادی که در فضای مجازی مرتکب جرم شده اند ، توسط پلیس فتا دستگیر می شوند.

 

پیام بگذارید