مشورت با پلیس

مشورت با پلیس

مراکز مشاوره پلیس یکی از موفق ترین مراکزی است که به منظور تلاش در جهت از بین بردن ریشه های مشکلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری از سال 79 در کشور راه اندازی شده است.

مشورت با پلیس
مشورت با پلیس

این مراکز دارای اهدافی از جمله ایجاد رابطه نزدیک، صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه ها، زمینه های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه و کاهش مشکلات مردم ، حل معضلات در زمان تنش و استرس در کلانتریها است .

در این مراکز مشاوران به تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در بروز رفتارهای ناهنجار در زمینه‌های آسیبهای فردی، گروهی و خانوادگی که امنیت و بهداشت روانی جامعه را به خطر می‏ اندازد، می پردازند .

از آنجایی که خدمات پلیس باید با توجه به نیازها و خواست های مردم جهت دهی شوند، با توجه به ویژگی‌های جمعیتی، مشکلات جامعه کنونی و رابطه آن با نظم و امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی، با تاسیس مراکز مشاوره پلیس توانست ضمن تغییر نگرش برای پیشگیری از بروز جرائم، ناهنجاری‌های اجتماعی و رسیدن به جامعه سالم، گامی بنیادین بردارد.

در این مراکز خدمات مشاوره‌ای در بخش‌های روان شناختی، خانواده، حقوقی، انتظامی، خدمات مددکاری و روان سنجی بصورت رایگان به مراجعان ارایه می‌شود.

مشورت با پلیس
مشورت با پلیس

مشاوران و مددکاران اجتماعی می توانند بسیاری از آسیب های اجتماعی را پیشگیری کنند.

بر اساس تحقیقات علمی، شانس ابتلا و گرفتاری فرزندان طلاق به آسیب‌های اجتماعی، 70 درصد بیشتر از کسانی است که با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و مشاوران و مددکاران اجتماعی با کار حرفه‌ای و تخصصی خود، گام‌های بلند و موثری در تحکیم مبانی خانواده برداشته و برمی‌دارند.

حدود 80 درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی به مصالحه و سازش می‌انجامد و بسیاری از مردم از مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها، خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های تحصیلی، ازدواج، خانواده، اختلافات رفتاری و روانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مشاوره و مددکاری اجتماعی به بررسی روانشناختی آسیب ها و جرایم می پردازد. مشاوران با مطالعه دقیق و مصاحبه های عمیق روانشناختی نسبت به ریشه یابی و سبب شناسی آسیب ها و جرایم اقدام می کنند و نتیجه اقدامات خود را در اختیار مراجع ذیصلاح درون و برون سازمانی قرار دهند.

مشورت با پلیس
مشورت با پلیس

پیام بگذارید