مرکز مشاوره پلیس ناجا

مرکز مشاوره پلیس ناجا

مرکز مشاوره پلیس ناجا

مرکز مشاوره ناجا با هدف ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی و ایجاد اعتماد بین پلیس و مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتار‌های نابهنجار و بزهکاری ها، تلاش در راستای از بین بردن بستر‌های بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها راه اندازی شده است.

آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در شرایط آسیبی و مشکلات زندگی نیز از دیگر اهداف راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری است.

بسیاری از مشکلات و تعارضات خانوادگی، ناشی از ضعف در مهارت‌های زندگی، مشکلات روان شناختی، ناآگاهی‌ها و دیگر عوامل روان شناختی وجود دارند که با کوچکترین هدایت‌ها، آموزش ها، درمان‌ها و راهنمایی‌ها این مشکلات برطرف می‌شوند.

مرکز مشاوره پلیس ناجا
مرکز مشاوره پلیس ناجا

مشاوره ناجا

نگاه پیشگیرانه و آموزشی ناشی از سبب شناسی اختلافات و تعارضات زناشویی نتیجه گرفته شده از اطلس آسیب‌های روانی – اجتماعی مراجعان به مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌ها که در اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی تجزیه و تحلیل و مدون می‌گردد، تبیین کننده مسیر آموزش‌های روانی – اجتماعی در بستر‌های موجود است که متناسب با مخاطبان در قالب مشاوره فعال، مشاوره گروهی، بهداشت روان، نشست‌های تخصصی و … ارائه می‌شود.

یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار دیگر، بررسی و تحلیل عمیق پرونده‌های ویژه و مجرمان خاص است که در راستای شناسایی عوامل موثر در شکل گیری آسیب‌های نو پدید در بستر‌های موجود انجام می‌شود. نگاه کاربردی و موشکافانه به خدمات روان شناختی و مشاوره‌ای و با تکیه بر یافته‌های نظری و عملی، کارشناسان مراکز مشاوره تلاش کرده اند تا در هدایت افکار با ارائه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به ویژه در فضای مجازی به نحو موثرتری حضور یابند.

ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در نیروی انتظامی، دستاورد‌هایی از جمله افزایش سرمایه اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و رفع اختلافات خانوادگی، کاهش بار انتظامی کلانتری‌ها و رضایت مسئولان درون و برون سازمان را به همراه دارد.

ارائه خدمات مشاوره‌ ناجا، این اقدامی منحصر به فرد و نشان دهنده رویکرد اجتماعی و هوشمندانه پلیس در مواجه‌ موثر با پدیده‌ها می باشد.

مرکز مشاوره پلیس ناجا
مرکز مشاوره پلیس ناجا

پیام بگذارید