مشاور پلیس فتا

مشاور پلیس فتا

مشاور پلیس فتا

با افزایش استفاده از اینترنت و روی آوردن جوانان به برنامه های اینترنتی و پیام رسان های مختلف جرم ها و مشکلات مربوط به این محیط ها نیز افزایش یافته است. پلیس جرایم اینترنتی شما را یاری می کند تا با مشکل روبه رو شوید و آن را حل کنید، به راحتی می توانید با پلیس فتا در ارتباط باشید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

مشاوره با پلیس فتا این امکان را ایجاد میکند که زودتر مشکل خود را حل کنید. شکایت به پلیس فتا به روش های مختلفی صورت می گیرد.

مشاور پلیس فتا
مشاور پلیس فتا

 

نحوه شکایت به پلیس فتا چگونه است؟

برای بعضی افراد که اطلاعات کافی در اختیار ندارند این سوال پیش می آید که اصلا جرایم اینترنتی چیست و به چه چیزی در فضای مجازی جرم گفته می شود؟ ما این سوال شما را جواب می دهیم تا اطلاعات کافی در این مورد را به دست آورید.

اگر بخواهیم انواع جرایم اینترنتی را نام ببریم باید از بزرگ ترین جرمی که ممکن است در فضای مجازی و اینترنت ممکن است رخ دهد شروع کنیم که هک و یا همان به اصطلاح به سرقت بردن اطلاعات شخصی افراد است که بعضی افراد با هک درصدد تهدید و سودجویی و بعضی نیز برای به دست آوردن اطلاعات این کار را انجام می دهند که مجازات این جرم بیشتر است و بسته به میزان جرم مرتکب شده مجازات آن تعیین می شود.

جرم دیگری که ممکن است در اینترنت رخ دهید استفاده از عکس جعلی و سو استفاده از عکس های دیگران است که باز هم مجازات دارد و جزو جرایم اینترنتی محسوب می شود. به جز موارد گفته شده در بالا تهدید و یا مزاحمت دیگران نیز جزو این جرایم به حساب می آید و هر کدام مجازات مربوط به خود را دارد.

همانطور که گفته شد مجازات جرایم اینترنتی بستگی به میزان جرم مرتکب شده دارد هر چه جرم انجام شده کمتر باشد مجازات کمتری نیز برای آن در نظر گرفته می شود و بالعکس هرچه جرم بیشتر باشد مجازات سنگینی نیز در پی دارد، که این مجازات شامل حبس، شلاق و همچنین جریمه نقدی می باشد، که قاضی بعد از تعیین حکم مجرم را مجازات می کند.

مشاوره با پلیس فتا
مشاوره با پلیس فتا

روند تشکیل پرونده های قضایی در پلیس فتا

اگر برای شما هم یکی از جرم های اینترنتی که در بالا گفته شد پیش آید چه می کنید؟ به تهدید های فرد مجرم گوش داده و هر چه آن میخواهد انجام می دهید؟ این کار کاملا اشتباه است.

اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داد نباید به سادگی از کنار جرم های اینترنتی بگذرید و یا با ترس به زندگی خود ادامه دهید، در این گونه مواقع باید با پلیس مشورت کنید تا او راه حل مناسب را پیش پای شما قرار داده تا با شکایت از فرد مجرم خیالتان راحت باشد تا او را به مجازات کارش برسانید.

در صورت وقوع جرایم اینترنتی باید قانونی با فرد مجرم برخورد شود و پرونده شکایت را تنظیم کنید در این صورت می توانید شخص مجرم را به سزای کارش برسانید.

مشاوره با پلیس فتا

بعضی اشخاص از اینکه به مشاوره مراجعه کنند ترس دارند ولی سعی کنید این ترس خود را کنار گذاشته و در موقع بروز مشکلات اینترنتی با مشاور صحبت کنید.

متخصص جرایم سایبری مراحل کار را به شما توضیح می دهد و اگر نیاز به شکایت باشد به شما می گوید، شما می توانید مشکلات خود را با مشاور پلیس فتا در میان بگذارید و از او مشاوره بگیرید.

مشاور پلیس فتا
مشاور پلیس فتا

پیام بگذارید