مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

داشتن جامعه سالم و به دور از هرگونه تخلف و آسیب اجتماعی یک هدف والا است که بر مبنای توسعه آموزش‌های همگانی و فعالیت‌های مشاوره ای و مددکاری دست یافتنی خواهد بود.

امروزه با توجه به گسترش تنوع آسیب‌های روانی- اجتماعی و عدم تمایل مردم به مراجعه حضوری به جهت پیشگیری از بیماری کرونا و لزوم ارائه خدمات مشاوره ای به آحاد مردم سامانه پلیس پاسخگو به همت معاونت اجتماعی ناجا راه اندازی شده است.

مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی
مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

مشاوره تلفنی یکی از بخش های مهم سامانه پلیس پاسخگوست که به تازگی در راستای اقدامات خدماتی سریع و در دسترس شهروندان راه اندازی شده است.

مشاوره تلفنی می‌تواند یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، که افراد می توانند از طریق شماره گیری تلفنی و ارتباط با کارشناسان اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی از خدمات مشاوره ای یاورانه بهره مند گردند.

مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی
مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

برای توسعه خدمات مشاوره و افزایش خدمات رسانی به افراد در حوزه مشاوره و مددکاری، مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس نسبت به راه اندازی سامانه پلیس پاسخگو برای رفع نیاز های مشاوره ای افراد در زمینه های خانواده و روانشناختی اقدام کرده است و شهروندان می توانند از طریق مشاوره تلفنی از خدمات مشاوره بهره مند شوند.

مرکز مشاوره و آرامش معاونت اجتماعی پلیس به منظور ارائه خدمات مشاوره به افراد این امکان را فراهم کرده که خانواده ها از طریق تماس تلفنی خدمات مشاوره و روانشناسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی شامل بسیاری از مواردی است که امروزه بخش زیادی از افراد جامعه را در برمی گیرید.با بهره‌گیری از مشاوره ی تلفنی می توان بر بسیاری از این موارد غلبه کرد. معمولا دیده شده که بسیاری از افراد در بازگو کردن این مسایل بطور رو در رو کمی معذور هستند اما با بهره‌گیری از خدمات مشاوره ی تلفنی می توانند به راحتی مسایل خود را با مشاوران در میان بگذارند و برای حل آن با راهنمایی مشاوران اقدام کنند.

مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی
مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

یک مشاور حرفه ای قادر است تا با برقراری ارتباط حتی از طریق مکالمه تلفنی با مراجع خود ارتباط خوبی برقرار نماید و احساس آرامش و امنیت را برای مراجع فراهم آورد. معمولا افراد برای ارتباط با یک متخصص روانشناس و به کار گیری آموزشهای آنها چه از طریق مراجعه حضوری و چه از طریق مشاوره اینترنتی و تلفنی نیاز به احساس امنیت و آرامش دارند.

در مراکز مشاوره نیروی انتظامی این نکته بسیار با اهمیت می باشد و تمامی تلاش یک مشاور برای مخفی ماندن اطلاعات افرادی که به آن مراجعه می کنند، است. افراد با این احساس امنیت می توانند درباره لایه های مخفی شخصیت خود با خیال راحت مشورت نمایند و از راهنمایی مشاور استفاده کنند.

فواید مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی افراد را کمتر با مسایلی مانند هزینه رفت و آمد، ترافیک و  فاصله طولانی با مرکز مشاوره درگیر می کند و همچنین با توجه با مشغله های کاری ممکن است برای افراد مشاوره گرفتن حضوری سخت باشد و قادر به کمک گرفتن از مشاورین نباشند.

مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی
مشاوره تلفنی با نیروی انتظامی

در مشاوره از راه دور، برخلاف روش درمانی سنتی، در طول درمان فرد با درمانگر تعامل حضوری ندارد. این شیوه، بعد مکان را که برای درمانگر یا مراجعه کننده مسئله ساز شده را حل می کند و افراد می توانند فارغ از اینکه در چه مکانی هستند با درمانگر خود رابطه برقرار کنند.

 

 

2 نظرات

  • محمدی

    8 شهریور 1402 - 11:19 ب.ظ

    سلام مااز همسایه بخاطر کفتر بازی. سروصدا. پر کردن عمدی چاه (مشاعی). ونشان دادن قمه در کوچه. شکایت کردیم پرونده منع تعقیب خورد. واذیتهای همسایمون بدتر شده چیکارکنیم؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • wordmsd

      8 مهر 1402 - 1:52 ب.ظ

      سلام و درود با شماره تلفن سایت تماس بگیرید راهنماییتون میکنن

پیام بگذارید