مرکز مشاوره نیروی انتظامی

مرکز مشاوره نیروی انتظامی

مرکز مشاوره نیروی انتظامی

مرکز مشاوره نیروی انتظامی
مرکز مشاوره نیروی انتظامی

موفقیت و كارایی مركز مشاوره نیروی انتظامی منوط به برخورداری از وجود مشاوران صالح و متخصص و كارآمد است و در هر حال در دنیای امروز، ضرورت وجود کلاس‌های مشاوره هر چه بیشتر احساس می‌شود.

 استفاده از کارشناسان متبحر و متخصص در امور قضایی، انتظامی، پیش از ازدواج، اعتیاد، روان شناختی، روان سنجی، جوانان و خانواده را از مزایای مرکز مشاوره نیروی انتظامی است.

با دریافت مشاوره توسط افراد بسیاری از پرونده ها به دلیل کاهش تراکم و به حداقل رساندن میزان آنها در مراکز قضایی به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند تا با دریافت راهنمایی از سوی مشاورین این مرکز، از تشکیل پرونده های قضایی در مراجع قضایی جلوگیری شود و به نوعی خانواده ها به اشتباه خود پی برده و با هدایت و تذکر و راهنمایی مشکل آنها حل شود.

با تاسیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی درصد بالایی از پرونده های کلانتریها که به مقام قضایی ارجاع داده می شد کاهش چشمگیری خواهد یافت و این مهم را از موفقیتهای این مرکز مشاوره می باشد.

مرکز مشاوره نیروی انتظامی با دادگاه خانواده تعامل دارد و طی این تعامل خانواده هایی که در مرحله ی جدایی هستند برای اینکه از ظرفیت مشاوره ای این مراکز استفاده کنند با ارائه خدمات مشاوره ای و معرفی آنها به مشاورین علمی از سوی مرکز، درصد قابل توجهی به زندگی خود باز می گردند و یا از طلاق منصرف می شوند.

در جامعه ما در برخی از موارد دختران و پسران بدون مطالعه و آگاهی کافی با برخورداری از احساس و ذوق، منهای دقت در ابعاد گوناگون اخلاقی، جسمی و روانی، عدم رعایت شرایط ویژه برای انتخاب همسر، فاصله ی سنی زوجین، تفاوت دیدگاههای زوجین و مشکلات معیشتی تن به ازدواج مي دهند، این عوامل از مهمترین عوامل مراجعه برای طلاق در مراکز مشاوره عنوان می شود.

مرکز مشاوره نیروی انتظامی
مرکز مشاوره نیروی انتظامی

ریشه ی اغلب مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره به دلیل درگیریهای خانوادگی که عمدتا متاثر از اعتیاد و آسیبهای اخلاقی، مسائل روحی و روانی و به نوعی افسردگی زوجین و مشکلات معیشتی می باشد.

ارتباط مستقیم مراکز مشاوره نیروی انتظامی با دانشگاهها، محافل علمی و سازمانهای مرتبط با جوانان در مدارس، پارکها، تفرجگاهها و محلاتی که محل تجمع خانواده ها است به خصوص در فصل تابستان این مرکز به مشاوره فعال که بصورت مشاوره حضوری در مناطقی که احساس نیاز می شود، اقدام می کند.

مشاوره نیروی انتظامی

مرکز مشاوره نیروی انتظامی
مرکز مشاوره نیروی انتظامی

 انجام مشاوره را برای تغییر فضای زندگی و پیدا کردن دید مثبت به زندگی لازم و ضروری است و این عمل در توانمند سازی خانواده ها و تغییر شرایط، بازتوانی روحی و روانی خانواده، تغییر فضای زندگی و ایجاد آرامش نقش موثری دارد.

با در نظر گرفتن ارزشهای دینی، اصالتهای ملی، و غنای فرهنگی کشورمان در برخی از مناطق که اختلافات خانوادگی را بصورت کد خدا منشی و به روشهایی که قبلا مرسوم بود، حل می کردند که امروزه، نه تنها این عمل را نفی نمی کنیم بلکه در کنار آن، مراجعه به مشاوره به خصوص مشاوره و مددکاری اصولی، براساس متد علمی و پژوهشی و دینی را پیشنهاد می دهیم، زیرا که کار سازتر و بهتر از مشاوره هایی که صرفا با مراجعه به همسایه و یا افراد فامیل صورت می گیرد، است.

مرکز مشاوره نیروی انتظامی به افراد مشاوره روان شناسی (فردی، گروهی، خانوادگی، ازدواج و..)، حقوقی (نفقه، حضانت، مهریه و..)،انتظامی (استخدام در ناجا، راهنمایی و رانندگی،وظیفه عمومی و..) مددکاری اجتماعی (ارجاع مددجویان خاص به مراکز تخصصی و نهادهای حمایتی) و خدمات روان سنجی (اجرای تست شخصیت، استعداد و..) ارائه می دهد.

پیام بگذارید