مشاوره با پلیس سایبری

مشاوره با پلیس سایبری

مشاوره با پلیس سایبری

پلیس سایبری (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) وظیفه دارد تا با ایجاد حس امنیت در فضای مجازی، خیال کاربران در این دنیای دیجیتال را راحت سازد. چنانچه افرادی در فضای مجازی باعث آزار و اذیت شما با انواع روش های اخاذی، کلاهبرداری، مزاحمت و یا سو استفاده شدند، شما می توانید با تماس و مشاوره با پلیس سایبری  منتظر باشید تا به شکایت شما در اسرع وقت پاسخ دهند.

پلیس سایبری یا فتا با اقدامات خود باعث شده است تا فضای مجازی محل مناسبی برای کسب و کارهای آنلاین شود. هم فعالان اقتصادی می توانند به راحتی محصولات خود را در انواع پلتفرم های مجازی مثل سایت ها، اینستاگرام و سایر بستر های کسب و کاری در معرض دید خریداران قرار دهند و کسب و کار خود را توسعه دهند، هم خریداران انواع محصول می توانند با خیالی راحت تر و بدون حضور در مراکز خرید و مغازه ها نسبت به خرید اقلام مورد نظر خود اقدام کنند.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی پلیس سایبری و خدماتی که ارائه می کنند بپردازیم. همچنین انواع راه های تماس و مشاوره با پلیس سایبری را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

مشاوره با پلیس سایبری
مشاوره با پلیس سایبری

تاریخچه پلیس فتا

پلیس فتا یا پلیس سایبری (Cyber Police) یکی از واحدهای تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه دارد تا فضای مجازی را تحت نظر داشته باشد و از بروز اتفاقات سایبری نامناسب جلوگیری کند و یا با متخلفان در فضای مجازی برخورد کند. این واحد تخصصی که یکی از واحد های جدید و نوپای نیروی انتظامی است، شامل تعداد زیادی مهندس جوان و زبده است که آشنا به تمام مباحث رایانه ای هستند.

چنانچه مشکلی برای شما در زمینه فعالیت در فضای مجازی پیش بیاید، می توانید با تماس و مشاوره با پلیس فتا آن را با کارشناسان مجموعه پلیس سایبری در میان بگذارید تا آن ها مورد را بررسی کنند و به شما اطلاع دهند. پلیس فتا با آشکار سازی راه های کلاهبرداری و اخاذی در تلاش است تا فضای مجازی امن و قابل اعتمادی را در اختیار کاربران ایرانی استفاده کننده از فضای سایبری قرار دهد.

 

راه های مشاوره با پلیس سایبری و ثبت شکایات

پلیس فتا خدمات زیادی را در زمینه فضای اینترنتی به هموطنان ارائه می کند. اگر برای شما در زمینه اینترنتی و اپلیکیشن های ارتباطی و یا سایت های فروشگاهی مشکلی پیش آمده باشد، می توانید با استفاده از روش هایی که در زیر به شما معرفی می کنیم، با پلیس فتا در ارتباط باشید تا مشکل شما را برطرف کنند.

تماس با پلیس فتا از طریق وبسایت

یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های تماس با پلیس فتا، مراجعه به وب سایت اینترنتی پلیس فتا است. چون مشکلی که به وجود آمده مرتبط با فضای مجازی و اینترنت است، پس بهتر است از همین مجرایی که برای شما مشکل ایجاد شده است، با پلیس فتا در تماس باشید. شما در این سامانه می توانید مشکلاتی مثل تخلفات فروشگاه های اینترنتی، مزاحمت های فضای مجازی در اپلیکیشن هایی مثلا واتساپ یا اینستاگرام و کلاهبرداری ها را ثبت کنید.

بعد از اینکه وارد سامانه اینترنتی پلیس فتا شدید، در سایت ثبت نام کنید و بعد از اینکه مراحل ثبت نام را طی کردید، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • ارتباط آفلاین
  • گفتگوی آنلاین
  • گزارش تخلف وب سایت
  • گزارش تخلف پیامک و پست الکترونیکی
  • گزارش تخلف نرم افزار و بازی
  • گزارش تخلف شبکه اجتماعی

سپس در فرم مربوطه به طور فصل می توانید شکایت خود را ثبت کنید. اگر از صفحه تماس های خود با طرف مقابل عکس و اسکرین شات و یا رسید بانکی دارید، آن را می توانید در همین فرم بارگذاری کنید تا به عنوان مدرک در پرونده شکایتی شما ثبت شود و در پیگیری پلیس فتا اثر دارد. نتیجه پیگیری های پلیس فتا به سرعت به شما اطلاع رسانی می شود.

تماس با پلیس فتا از طریق شماره تلفن

یکی دیگر از راه های تماس با پلیس فتا استفاده از شماره تلفن ویژه پلیس فتا است. شما می توانید با شماره گیری 096380 با سامانه مرکز تلفنی پلیس فتا ارتباط برقرار کنید و شکایت خود را با کارشناسان پلیس در میان بگذارید. کارشناسان هر سوالی از شما در ارتباط با پرونده داشته باشند، از شما پرسیده و با گرفتن اطلاعات تماس شما، در اسرع وقت به پرونده شکایت رسیدگی خواهند کرد.

مشاوره با پلیس سایبری
مشاوره با پلیس سایبری

مراجعه به دادسرای رسانه ای، سومین راه مشاوره با پلیس سایبری

یکی دیگر از راه های مشاوره با پلیس سایبری این است که به دادگاه جرائم رایانه ای مراجعه کنید و با ثبت شکایت خود، به پلیس فتا اجازه بررسی شکایت خود را بدهید. دادسرای جرائم رایانه ای وظیفه دارد تا پرونده های قضایی مربوط به تخلفات و شکایت های فضای مجازی را پیگیری و حل کند.

قبل از اینکه به دادگاه جرائم رایانه ای مراجعه کنید، لازم است به دفاتر قضایی روید و با تشکیل پرونده، منتظر دریافت پیامک باشید. این اتفاق به این دلیل می افتد که شاید شکایت شما مرتبط با پلیس فتا نبوده و به پلیس آگاهی مربوط باشد.

در این مدت کارشناسان قضایی شکایت شما را بررسی می کنند تا شما را به درستی به بخش مرتبط هدایت کنند. در صورتی که پیامک دریافت کردید، به دادسرای جرائم رایانه ای ارجاع می شوید تا با گرفتن اطلاعات دقیق تر، به صورت ویژه و تخصصی بر روی مشکل شما فعالیت انجام گیرد.

پیام بگذارید