مشورت با پلیس ناجا

مشورت با پلیس ناجا

مشورت با پلیس ناجا

مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی ناجا

مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی ناجا، در راستای نگرش جامعه محوری پلیس و لزوم افزایش ارتباط صمیمانه و هم دلی پلیس و مردم، برای پیش گیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتار‌های ناهنجار راه اندازی شد.
آگاه سازی جامعه برای افزایش توان مقابله با مشکلات اجتماعی و پیش گیری از آن‌ها و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی، از اهداف مهم این مراکز به شمار می‌آید. فعالیت بخش مشاوره روان شناختی این مرکز در زمینه روان درمانی، خانواده درمانی، مشاوره فردی و… است.
بخش مشاوره انتظامی این مرکز نیز مجموعه‌ای از خدمات مربوط به مشاوره نظام وظیفه عمومی، امور حقوقی، صدور گذرنامه و دیگر امور انتظامی را در اختیار مراجعان می‌گذارد.
مشورت با پلیس ناجا
مشورت با پلیس ناجا

نیروى انتظامى و تعامل با مردم‏

هم‏بستگى، انسجام ملى و عمومى و نیز آرامش گسترده، حاصل وجود نظام عقیدتى مسلّط در جامعه است. هر قدر نیروى انتظامى بتواند با این نظام، صادقانه مرتبط شود، با آن احساس همدلى کند و خود را متعلق به آن بداند، اعتماد عمومى را بیشتر به خود جلب خواهد کرد.
نیروى انتظامى باید در این راستا، به وضعیتى خاص برسد؛ یعنى در عین حفظ استقلال، فاصله بسیار کمى با مردم داشته باشد. لازمه تحقق این امر مهم آن است که دولت در تصحیح نگرش مردم راجع به نیروى انتظامى تلاش کند تا زمینه همکارى مردم و پلیس فراهم آید.
در حال حاضر با اقدامات صورت‏ گرفته در ایجاد زمینه هایى مناسب در ابعاد فرهنگى و تبلیغى، میزان تعامل مردم و نیروى انتظامى، افزایش چشم‏گیرى داشته و مهم‏ترین اثر آن، کاهش ارتکاب جرایم و متلاشى‏ شدن باندهاى کوچک و بزرگ بزهکارى در سطح جامعه بوده است.
مشورت با پلیس ناجا
مشورت با پلیس ناجا

در راستای خدمات رسانی به شهروندان، مراکز مشاوره و مددکاری در معاونت اجتماعی و کلانتری‌های مرکز استان ها راه اندازی شده است و مردم می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این مراکز استفاده کنند.

هدف از راه اندازی مرکز مشاوره و دوایر مشاوره در کلانتری‌ها، کنترل و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده، و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی در قالب مشاوره فعال با حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مناطق مختلف است.

در مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های اختلالات روانی، مشاوره خانواده و ازدواج، طلاق، روانسنجی و مددکاری و.. صورت میگیرید.

فواید مشاوره

مشورت با پلیس ناجا
مشورت با پلیس ناجا

مشاوره ی فردی یا روان شناسی به شما این فرصت را می دهد تا در مورد مشکلات اجتماعی، عاطفی یا رفتاری خود که باعث استرس برای شما شده یا در عملکرد روزانه تان اثر گذاشته است بتوانید صحبت کنید. مشاوران افرادی آموزش دیده و ماهر هستند که می تواند به نگرانی های شما به شکلی بدون قضاوت و درست واکنش نشان دهند.

رابطه ی مشاوران منحصر به فرد است که باعث ایجاد جوی ایمن برای شما خواهد شد تا بتوانید آزادانه حرف بزنید و بدانید چیزی که با او در میان می گذارید محفوظ و تنها بین خودتان نگه داشته خواهد شد. دلایل زیادی هستند که باید از مشاوره ی فردی یا روانی سود ببرید.  که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره شده است.

  • اعتیاد و سوء استفاده (الکل ، مواد مخدر و سایر رذایل)
  • مسائل مربوط به تعدیل (انتقال به مکان جدید ، شروع کار جدید یا در مدرسه جدید)
  • خشم
  • افسردگی و اضطراب
  • اختلالات اشتها
  • هویت جنسیتی
  • اندوه از ضرر و زیان (مرگ، شکست روابط، ورشکستگی)
  • سوء استفاده بدنی و تروما
  • مشکلات روابط (با خانواده ، دوستان ، همکاران)
  • فشار
  • و…

 

 

پیام بگذارید