مشورت با پلیس

مشورت با پلیس

يكي از راه هاي كنترل و كاهش آسيب ها و جرائم اجتماعي، ارائه خدمات تخصصي و مشاوره اي به هنگام است كه مي تواند در ارتقاء سلامت افراد جامعه نيز موثر واقع شود. نيروي انتظامي با راه اندازي مراكز مشاوره و مددكاري اجتماعي در معاونت اجتماعي، بستر و زمينه پيشگيري از مسائل اجتماعي و ارائه خدمات به مراجعين را فراهم نموده است.

مشورت با پلیس
مشورت با پلیس

مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی ناجا در راستای نگرش جامعه‌محور پلیس و لزوم اقتدارش، صمیمیت و هم‌دلی پلیس و مردم، برای پیش‌گیری و بروز جرایم و نابهنجاری‌های اجتماعی، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتارهای نابهنجار، تعیین تأثیر و نقش اختلالات روانی و شخصیتی در بروز جرایم و انحرافات، آگاه‌سازی جامعه به‌منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی راه‌اندازی شده است.

هم‌چنین با توجه به پیامدهای اجتماعی بسیار زیاد جرم، بدون تردید پلیس به تنهایی قادر به مهار و کنترل این پیامدها و تأثیرات در رابطه با امنیت اجتماعی نیست. این در حالی است که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأمین‌کننده‌ی امنیت داخلی در هر جامعه‌ای، مقوله‌ی مهم انسجام روانی است و مهم‌ترین نقش مراکز مشاوره نظارت اجتماعی و روانی است که نتایج آن به امنیت و آرامش منتهی می‌شود.

مراکز مشاوره اجتماعی واحدهایی هستند که با حضور نیروی انسانی آگاه به مسائل اجتماعی، روان‌شناختی، خانوادگی و حقوقی، پرونده‌های ارجاعی را از طریق دایره قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پذیرش کرده و با به‌کارگیری اصول و موازین حرفه‌ای، زمینه لازم را برای مراجعین به منظور برقراری مصالحه و یا برگشت به سطح سازگاری متعارف ایجاد می‌کند.

ضرورت مشاوره

مشاوره در زندگی مدرن امروزی می تواند بر روند بهبود زندگی افراد بسیار اثر گذار باشد. با پیشرفت فناوری و تسریع کار های بشر، مشکلاتی برای انسان ها به وجود آمده است و موجب بروز برخی از بیماری ها و ناراحتی های روانی و تضعیف روابط و ارزش های انسانی گردیده است که نیاز به مشاوره را چند برابر می کند.

مشورت با پلیس
مشورت با پلیس

اهداف مشاوره

مراکز مشاوره پلیس با هدف پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای و روان‌شناختی در زمینه‌های فردی، خانوادگی، زناشویی، گروهی و اجتماعی به منظور ارتقاء سلامت روان فرد که در نهایت با نقش پیشگیرانه خود ، منجر به

ارتقاء سطح سلامت روان جامعه و کاهش اختلالات و آسیب های اجتماعی در سطح کشور می شوند در سطح کشور فعالیت می نمایند .

مشورت با پلیس
مشورت با پلیس

 

پیام بگذارید