مشاور تلفنی خانواده با پلیس

مشاور تلفنی خانواده با پلیس

مشاور تلفنی خانواده با پلیس

مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی نیز همچون دیگر بخش‌های پلیس فعال هستند و خدماتی نظیر مشاوره خانواده، ازدواج، انتظامی، تربیتی، حقوقی و … در این مراکز به افراد ارائه می‌شود.

افراد امکان استفاده از خدمات مشاوره تلفنی  را دارند و با تماس با شماره ۰۹۶۵۸۰ می‌توانند به شکل تلفنی خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنند.

مشاور تلفنی خانواده با پلیس
مشاور تلفنی خانواده با پلیس

مشاوره تلفنی خانواده با پلیس

هر خانواده ای که شامل زوجین و فرزندان آن ها می شود، با چالش های مختلفی رو به رو می شود، به خصوص این چالش ها با اضافه شدن هر فرزند بیشتر نیز خواهد شد. گاهی خانواده ها با بحران های مختلف مثل بحران مالی، بیماری، به بلوغ رسیدن کودکان و … رو به رو شده و احساس نیاز به کمک پیدا می کنند. یکی از راه های حل این مسئله همانطور که ذکر شد، مشاوره تلفنی خانواده است.

مشاوره تلفنی چه در خصوص خانواده و چه فردی به افراد کمک کرده تا در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه ها مشکلات خود را حل کنند. از این مشاوره تلفنی می توان در حوزه های مختلف خانوادگی، مشاوره برای کودکان، مشاوره طلاق، خیانت و بسیاری مسائل دیگر استفاده کرد.

در این نوع مشاوره ، هر شخص می تواند موضوع خود را مطرح کند و از نظرات و پیشنهادات مشاور بهره مند شود. در واقع افراد می توانید با دریافت مشاوره از یک مشاور زن و مرد در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

مشاور تلفنی خانواده با پلیس
مشاور تلفنی خانواده با پلیس

خدمات پلیس مشاور و مددکار

انواع خدمات ارائه شده در مراكز مشاوره پلیس عبارتند از:

الف) مشاوره انتظامي
بخش مشاوره انتظامي مجموعه‏اي از خدمات مربوط به مشاوره نظام وظيفه عمومي، امور حقوقي، استخدام در ناجا، مواد مخدر ‌( پيشگيري از اعتياد ، ترك مواد زيانبار و 000 ) صدور گذرنامه، راهنمايي و رانندگي و ساير امور انتظامي را در اختيار مراجعان مي‏گذارد.

ب) مشاوره روان شناختي
در اين بخش در زمينه روان درماني، خانواده درماني، مشاوره فردي و گروهي و مشاوره در زمينه تحصيلي، ازدواج و شغلي به مراجعان خدمات ارائه مي‏شود.

ج) مددكاري اجتماعي مستقر در مراكز مشاوره
اين بخش در خصوص ارجاع مددجويان خاص به مراكز تخصصي‏تر و نهادهاي حمايتي و توانبخشي و نيز انجام بررسي هاي خدماتي ويژه از قبيل بازديد از منازل، تدابير و پيگيري وضعيت موارد مشاوره‏اي مراجعان فعاليت مي‏نمايد.

د) روان‌سنجي
واحد روان‌سنجي در مراكز مشاوره به انجام خدمات روان‌سنجي فردي در موارد هوش، شخصيت، استعداد، رغبت و پيشرفت تحصيلي مي‌پردازد.

و) دفتر هاي مددكاري اجتماعي مستقر در كلانتري‌ها
برابر تدابير فرماندهي محترم ناجا راه ‏اندازي دفترهاي مددكاري اجتماعي در كلانتري هاي كشور با مأموريت جديد، با اهداف تقويت نقش حمايتي ناجا در جامعه، كاهش حجم پرونده‏هاي ارجاعي به مراجع قضايي، ايجاد فراغت خاطر بيش تر براي مراكز انتظامي در رسيدگي به امور اساسي‏تر، پيشگيري از وقوع جرم در جامعه مي‏باشد .

وظيفه اين قسمت در كلانتري ها كمك به افرادي است كه توسط دايره قضايي به دايره مشاوره و مددكاري كلانتري ارجاع مي‏گردد. مددكاران اجتماعي در كلانتري‏ها فقط مداخله كنندگان در امور اختلاف خانوادگي و ارائه كنندگان خدمات مددكاري در اين مورد خاص محسوب مي‏شوند.
چنانچه ، در تعريف مددكار اجتماعي آمده است «مددكاري يك خدمت حرفه‏اي است كه بر اساس دانش و مهارت هاي ويژه بنا شده و هدف آن كمك به افراد، گروه ها و جامعه است تا بتوانند با كارآيي بيش تري با مشكلاتي كه در انجام كار و وظايف اجتماعي خود روبرو مي‏شوند مقابله كنند و درنتيجه با استقبال و رضايت خاطر مسئوليت هاي فردي و اجتماعي خود را به درستي انجام دهند››
كمك به افرادي كه داراي مشكلات خانوادگي هستند و به كلانتري رجوع كرده اند به عنوان اصلي‏ترين وظيفة مددكار اجتماعي در كلانتري است يعني مددكاران در كلانتري ها تمامي توان علمي و حرفه‏اي خويش را به كار مي‏گيرند تا از حريم و قداست جايگاه خانواده دفاع كنند و در ارائه راه حل اختلافات خانوادگي نهايت تلاش را داشته باشند.

پیام بگذارید