مشاوره با پلیس

مشورت با پلیس ایران

مشاوره با پلیس

پیچیدگی‌ شرایط زندگی در دنیای معاصر و بروز بحران‌های مختلف در حیات فردی و اجتماعی، زندگی انسان‌ها را دست‌خوش تغییرات سریع و همه‌جانبه کرده است. گسترش شهرنشینی، صنعتی شدن، فناوری نوین، افزایش شمار بیکاران و… نیازمندی روزافزون جوامع را نسبت به حرفه مشاوره و مددکاری اجتماعی بیش از پیش روشن می‌سازد.

این نیازمندی تخصصی در جامعه ما نیز احساس می‌شود. بر همین اساس، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در سراسر کشور به این نیاز اساسی پاسخ مثبت داده و گامی سازنده در جهت تامین سلامت و بهداشت روانی و امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و جرائم برداشته است.

تقویت تولید دانش بومی در حوزه ­های مددکاری اجتماعی، طراحی الگوها و مدل های مداخله­ ای مددکاری اجتماعی در پلیس، ارتقاء تاب آوری روانی، آموزش و توصیه­ های لازم  و … از دیگر محور هایی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
تسهیل دسترسی مراجعه کنندگان به خدمات مشاوره­ و مددکاری اجتماعی در مراکز نیروی انتظامی، تشکیل هسته­ های مشاوره مردمی، شناسایی پیش نشان گرهای جرم و آسیب ­های اجتماعی، استفاده از ظرفیت کارشناسان پلیس در پیشگیری از جرم و بزه، توسعه آموزش ­های پلیس در مقیاس محل ه­ای چهره به چهره از طریق مشاوره های گروهی، استاندارد سازی محتوای آموزشی و مهارت های نگرشی و … بسیار حائز اهمیت است.
مشاوره با پلیس
مشاوره با پلیس

هدف مشاوره با پلیس

شکل گیری و راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی اقدامی در راستای پیشگیری اجتماعی است. ایجاد رابطه نزدیک، صمیمی و اعتماد آمیز بین پلیس و مردم، کمک به حل مسئله و دغدغه های مردم در مسائل و مشکلاتی که برایشان پیش می آید و آگاه سازی جامعه نسبت به خطرات و آسیب های تهدید کننده، شناسایی ریشه ها و زمینه های نابهنجار، بزهکاری ها، تلاش برای از بین بردن بستر های معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن ها از اهداف مشاوره با پلیس می باشد.

مشاوره با پلیس
مشاوره با پلیس

حمایت های روانی اجتماعی و به ویژه مددکاری به بزه دیدگان، قربانیان و خانواده ها، حمایت های روانی- اجتماعی به افرادی که در حوادث و اتفاقات به شکلی دچار افسردگی به بیماری های اضطرابی هستند، پیشگیری های ثانویه و ثالثیه، اخلاق و رفتار و ادب و احترام از دیگر اهداف مشاوره پلیس است.

 

پیام بگذارید