مدارک تمدید گذرنامه

مارک تمدید گذرنامه

مدارک تمدید گذرنامه

شهروندان کشور های مختلف برای رفت و آمد های خارج از مرز و بین المللی خود ملزم به همراه داشتن پاسپورت یا گذرنامه مخصوص کشور خود می باشند در غیر این صورت مجاز به خروج از مرز کشور و انجام مسافرت های برون مرزی نخواهند بود .

تمدید گذرنامه، اقدامی حیاتی برای سفر خارجی

افراد دارنده گذرنامه ممکن است به خاطر هر کدام از دلایلی که در ادامه ذکر شده است درخواست تمدید و صدور مجدد گذرنامه خود را داشته باشند

اگر گذرنامه شما برای شش ماه پس از زمان خروج از کشور اعتبار نداشته باشد، سفر خارجیتان را کنسل‌ شده بدانید. البته این مورد بیشتر در سفر به کشورهایی پیش می‌آید که نیاز به ویزا ندارند؛ چرا که وقتی برای دریافت ویزا به کنسولگری‌ها مراجعه می‌کنید، آنها کنترل می‌کنند که گذرنامه‌تان اعتبار لازم را داشته باشد.

  • به پایان رسیدن تاریخ انقضا پاسپورت
  • گم شدن گذرنامه
  • خراب شدن ( آسیب فیزیکی ) گذرنامه
  • پر شدن تمامی صفحات پاسپورت
  • در صورت تغییر نام و نام خانوادگی شخص دارنده پاسپورت
  • در شرایطی که فرد درخواست تفکیک نام فرزندان از گذرنامه خود را داشته باشد .

در شرایط ذکر شده لازم است تا با ارائه مدارک مورد نیاز ، پر کردن فرم های مخصوص و پرداخت هزینه مربوطه اقدام به ثبت درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت کنند.

مدارک تمدید گذرنامه
مدارک تمدید گذرنامه

 

موارد مربوط به صدور و تمدید گذرنامه برای بانوان

اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر
توجه: بانوان مقیم خارج در صورتی که شوهر خارجی اختیار نموده باشد نیازی به اجازه محضری همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.
توجه: بانوانی که همسر آنها فوت نموده، باید اصل گواهی فوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه می بایست اصل طلاق نامه را ارائه نمایند.

موارد مربوط به صدور و تمدید گذرنامه برای آقایان

ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت صرفاً هوشمند (کارت‌های قدیمی اعتبار ندارند) و یا موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی برای مشمولین
توجه: کسانی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت قدیمی به هوشمند نموده اند، بعد از گذشت 24 ساعت از درخواست تعویض، می‌توانند با ارائه برگه ثبت درخواست تعویض کارت به افسران گذرنامه مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، درخواست صدور و تمدید پاسپورت خود یا تعویض گذرنامه دهند.
توجه: آقایان بالای 50 سال احتیاج به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.
آقایان دانشجو و یا دانش آموز برای خروج از کشور می بایست نامه از محل تحصیل خود دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل نمایند.

هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۰، شامل مبلغ 1000 تومان بابت اخذ شناسه گذرنامه ، پرداخت 3750 در وجه سازمان شهر داری ، مبلغ 100 هزار تومان بابت تمدید پاسپورت و 428,61 ( با احتساب هزینه پست ) تومان برای گذرنامه های مفقودی می باشد .

پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه تمدید و تعویض گذرنامه در سال 1400 که با احتساب هزینه پست حدود 120 هزار تومان در مجموع می شود، در صورتی که هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد بین یک هفته تا 20 روز طول می کشد تا پاسپورت جدید به آدرس محل سکونت فرد متقاضی ارسال گردد .

مدارک تمدید گذرنامه
مدارک تمدید گذرنامه

 

مدارک لازم برای پاسپورت 1400

در حال حاضر، برای دریافت پاسپورت جدید و یا تمدید اعتبار گذرنامه قبلی، شما ملزم هستید تا به یکی از دفاتر پلیس +10 شهر خود مراجعه کرده و مدارک لازم برای پاسپورت را به افسر گذرنامه تحویل دهید. برای پیدا کردن نزدیک دفتر پلیس +10 به وب سایت epolice.ir مراجعه کنید.

مدارک لازم برای گذرنامه شامل موارد زیر می شود:

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • یک عدد عکس 6 در 4 رنگی جدید با زمینه سفید و رعایت قوانین خاص مورد نیاز گذرنامه (کمتر از 6 ماه گذشته)
  • ارائه پاسپورت منقضی شده قبلی
  • ارائه مجوز محضری رضایت والدین و یا قیم قانونی (برای متقاضیان زیر 18 سال)
  • رضایت نامه محضری همسر(برای بانوان متاهل)
  • ارائه گواهی فوت همسر و یا طلاق نامه (برای بانوانی که همسرشان فوت کرده و یا طلاق گرفته اند)
  • پرداخت هزینه های پاسپورت که شامل عوارض نیروی انتظامی، شهرداری، پست، دفاتر پلیس +10 و غیره می شود
  • اجازه کتبی از حفاظت یگان برای افراد نظامی مشغول به کار و یا بازنشستگانی که کمتر از 5 سال پیش بازنشست شده اند
  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافی از سازمان وظیفه عمومی (برای متقاضیان مذکر 18 ساله)
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و سپرده مالی وثیقه بین 8 تا 15 میلیون تومان (برای افراد مشمول به انجام خدمت وظیفه اجباری)

به طور معمول زمان صدور گذرنامه جدید از زمان تحویل مدارک لازم برای پاسپورت، بین یک هفته تا 10 روز طول می کشد و در صورتی که نیازمند دریافت سریع تر آن باشید، باید با حضور در اداره کل گذرنامه و ارائه بلیط پرواز، به پیگیری سریع تر امور بپردازید.

پیام بگذارید