دفترچه نظام وظیفه

دفترچه نظام وظیفه

دفترچه نظام وظیفه

دریافت دفترچه سربازی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مشمولان باید قبل از هر مرحله ای انجام دهند. در دفترچه اعزام به خدمت اطلاعاتی مانند مدارک مورد نیاز، انواع معافیت ها، سرباز معلم، نحوه تعویض کارت پایان خدمت، نحوه گرفتن کسری های خدمت، نحوه اعزام به خدمت سربازی و … توضیح داده شده است.

از مهم ترین اقداماتی است که مشمولان باید برای اعزام به خدمت سربازی انجام دهند، دریافت دفترچه سربازی است. در دفترچه اعزام به خدمت اطلاعات کاملی درباره مدارک مورد نیاز، انواع معافیت ها، سرباز معلم، نحوه تعویض کارت پایان خدمت، نحوه گرفتن کسری های خدمت، نحوه اعزام به خدمت سربازی و … توضیح داده شده است.

به دلیل اهمیت بسیار زیاد مراحل اعزام به خدمت سربازی مشمولان باید تمام اطلاعاتی را که در دفترچه اعزام به خدمت نوشته شده است را مطالعه کرده تا در هیچ یک از مراحل دچار اشتباه و خطا نشوند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی جامع درباره هر بخش موجود در این دفترچه ارائه داده تا مشمولان عزیز با آگاهی کامل مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند.

دانلود دفترچه اعزام به خدمت سربازی

اگر برای اعزام به خدمت سربازی به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده باشید، حتما اسم دفترچه سربازی را شنیده اید و متوجه شده اید که اولین اقدام برای اعزام به خدمت سربازی دریافت همین دفترچه سربازی است. این دفترچه به شما تمام اطلاعاتی که برای شما مبهم و مورد سوال هست را می دهد.

 مطالعه و دانلود دفترچه نظام وظیفه، یکی از واجبات برای افرادی است که به سن مشمولیت سربازی رسیده اند. دفترچه سربازی تمام اطلاعات دریافت معافیت، مجور خروج از کشور، روش دریافت کارت معافیت، روش تعویض کارت معافیت، راهنمای اعزام به خدمت، مدارک مورد نیاز برای اعزام به خدمت و … را در بر دارد.

 توصیه ما به شما مشمولان عزیز این است که با حوصله دفترچه را بخوانید تا از تمام مراحل، قوانین و … مربوط به اعزام به خدمت سربازی آگاه شوید.

دفترچه نظام وظیفه
دفترچه نظام وظیفه

معرفی بخش های مختلف دفترچه سربازی

 باید بدانید که در دفترچه اعزام به خدمت، تمام اطلاعات مورد نیاز مشمولان قرار داده شده است. تنها راه مشمولان برای بدست آوردن درست و دقیق این اطلاعات مطالعه جامع و کامل از دفترچه نظام وظیفه است.

دفترچه نظام وظیفه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بسته به اطلاعات مورد نیاز مشمول می تواند مورد مطالعه قرار گیرد. بخش های مختلف و مهم این دفترچه به شرح زیر است.

اطلاعات کلی درباره اعزام به خدمت

✅ مدارک عمومی و فرآیند ثبت درخواست: در این بخش از دفترچه سربازی، تمام مدارک و مراحل مورد نیاز مشمول برای اعزام به خدمت و ثبت درخواست اعزام در دفاتر پلیس +10 ذکر شده است. مشمولان باید قبل از مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت تهیه مدارک اعزام به خدمت اقدام کنند.

 

✅ مشمول کیست؟ در صفحات ابتدایی از دفترچه سربازی قسمتی تحت عنوان مشمول کیست، ذکر شده است که توضیحاتی در خصوص سن مشمولیت ارائه داده است.

 

✅ مدت زمان خدمت سربازی: در قسمت های بعدی، مدت زمان خدمت سربازی بر اساس قانون همان سال ذکر شده است. به همین خاطر لازم است که برای دریافت دفترچه نظام وظیفه سال مربوطه از دفاتر پلیس +10 اقدام کنید.

 

✅ مدارک اختصاصی اعزام به خدمت: علاوه بر بخش های قبلی که مدارک عمومی اعزام به خدمت ذکر شد، در این بخش درباره مدارک اختصاصی اعزام به خدمت یعنی برگه معاینه اولیه و برگه واکسیناسیون سربازی توضیح داده شده است.

 

✅ برگه آمادگی اعزام به خدمت و برگه معرفی نامه به مراکز آموزش: یکی از سوالات پرتکراری که برای مشمولان مورد ابهام است، برگه سبز سربازی و برگه سفید خدمت است که در این بخش از دفترچه سربازی توضیح داده شده است.

اطلاعات مورد نیاز برای مشمولان غایب

✅ غیبت و تبعات آن: بعد از اتمام بخش مربوط به مشمولان، دفترچه سربازی در رابطه با مشمولان غایب توضیح داده است. اگر سوالی نظیر اینکه چه کسانی مشمول غایب محسوب می شوند؟ و چه تبعاتی برای آن ها وجود دارد؟ این بخش را مطالعه فرمایید.

 

✅ فرآیند اعزام به خدمت مشمولان غایب: یکی دیگر از اطلاعات مورد نیاز مشمولان غایب روند اعزام به خدمت آن ها است که در این بخش به طور کامل توضیح داده شده است.

 

کسر خدمت

یکی از اطلاعات مورد نیاز مشمولان، نحوه گرفتن کسر خدمت و دیگر اطلاعات مربوط به آن است که در بخش کسر خدمت سربازی توضیح داده شده است. در این بخش انواع کسری خدمت مانند کسر خدمت مشمولین جانباز، کسر خدمت نخبگان، کسر خدمت بسیجیان و … توضیح داده شده است.

اطلاعاتی برای مشمولانی که قصد خدمت در سپاه و نیروی مسلح را دارند

در ادامه دفترچه اعزام به خدمت، در رابطه با مشمولان بسیجی که داوطلب خدمت در سپاه می باشند، صحبت می کند و پس از آن روش خدمت در نیروهای مسلح را بیان می کند. همچنین، در رابطه با امریه و نکات آن توضیح داده شده است.

سرباز قهرمان

در بخش سرباز قهرمان دفترچه نظام وظیفه، توضیحاتی در رابطه با نحوه خدمت ورزشکاران و نحوه معافیت آن ها ذکر شده است.

سرباز معلم

در این بخش از دفترچه اعزام به خدمت اطلاعاتی در رابطه با سربازهای معلم عزیز ذکر شده است.

 

درخواست تمدید و تعجیل خدمت سربازی

یکی از اطلاعات مهمی که مشمولان مورد سوالشان هست، نحوه درخواست تمدید و تعجیل خدمت سربازی است. در این بخش از دفترچه سربازی، توضیحاتی در این خصوص آورده شده است.

توجیه غیبت

از دیگر مسائل مهم برای مشمولان، توجیه غیبت سربازی است که در این بخش به طور کامل و واضح قوانین مربوط به آن توضیح داده شده است. لذا مشمولان می توانند برای توجیه غیبت سربازی خود این بخش را مطالعه نمایند.

متعهدین خدمت و نحوه رسیدگی به درخواست متعهدین

در این بخش به طور کامل درباره مهم ترین قوانین درباره متعهدین خدمت توضیح داده می شود و در نهایت درباره رسیدگی به درخواست متعهدین، توضیحاتی داده شده است.

همه اطلاعات درباره معافیت ها

اگر قصد اقدام برای گرفتن معافیت دارید و نمی دانید که چه کاری انجام دهید، این بخش از دفترچه سربازی را مطالعه کنید. در این بخش درباره همه مسائل انواع معافیت های سربازی مانند مدارک مورد نیاز، فرآیند ثبت درخواست و … توضیح داده شده است.

تعویض کارت، اصلاح کارت و درخواست المثنی

در این بخش از دفترچه نظام وظیفه در رابطه با نحوه درخواست تعویض کارت، مدارک لازم و … صحبت شده است که مشمولان متقاضی تعویض کارت یا گرفتن کارت المثنی لازم است به طور کامل این بخش از دفترچه اعزام به خدمت را مطالعه نمایند.

آشنایی با خدمت الکترونیک نظام وظیفه و ضمائم

در دو بخش انتهایی از دفترچه سربازی در رابطه با خدمات الکترونیک نظام وظیفه توضیح داده شده است که پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر این قسمت از دفترچه را مطالعه نمایید. در انتهای دفترچه، یک سری فرم ها برای آشنایی مشمولان آورده شده است که می توانید برای آشنایی بیشتر از آن ها استفاده نمایید.

کارشناسان سامانه مشاوره پلیس آماده اند تا پاسخ هرگونه سوال مشمولان در رابطه با مراحل اعزام و دفترچه اعزام به سربازی دهند. مشمولان می توانند از طریق سیستم مشاوره پلیس این اطلاعات را دریافت نمایند.

پیام بگذارید