مشاوره ی پلیس در رابطه با به سرانجام رساندن پرونده معوقه

مشاوره ی پلیس در رابطه با به سرانجام رساندن پرونده معوقه

مشاوره ی پلیس در رابطه با به سرانجام رساندن پرونده معوقه

ایسنا/کرمان فرمانده انتطامی استان کرمان با اشاره به برخورداری پلیس از رده های مشاوره ای در اکثر کلانتری ها و فعال بودن مرکز مشاوره آرامش گفت:

حل و فصل قریب به 74 درصدی پرونده های حوزه اختلافات فردی و خانوادگی را در واحدهای مشاوره پلیس شاهد هستیم

مشاوره ی پلیس در رابطه با به سرانجام رساندن پرونده معوقه

سردار”عبدالرضا ناظری“در نشست با رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان اظهار کرد:

ناجا تمام ماموریت های خود را همسو با منویات مقام معظم رهبری دنبال می کند و  ایشان بارها بر مشارکت همگان با پلیس تاکید و از کارکنان این نیرو به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد کرده اند.

وی با اشاره به تعامل دو سویه پلیس با تمامی ادارات و نهادها گفت:

در این میان بهره گیری از ظرفیت طلاب و ائمه جماعات در حوزه رشد و تعالی کارکنان و رفتار سازمانی بسیار اثربخش و مورد تاکید است.

ناظری سرباز طلبه ها را هم یک ظرفیت خوبی برای حضور و خدمت در کلانتری و پاسگاه ها ذکر و بیان کرد: در حوزه گزینش نیرو حسب تدابیر فرمانده ناجا عضویابی جایگزین عضوگیری شده .

چراکه ناجا برای حافظان جان، مال و ناموس هموطنان ارزش بسیار زیادی قائل است و در این رابطه پیشنهاد می شود افراد علاقمند از سطح حوزه های علیمه برای خدمت به مجموعه ناجا بپیوندند.

مشاوره ی پلیس در رابطه با به سرانجام رساندن پرونده معوقه

 

وی با اشاره به اقدامات اثربخش دفتر تحقیقات کاربردی در حوزه های علمی و پژوهشی گفت:

برابر فرمایش رهبری عزیز پلیس باید برای رسیدن به جایگاه اصلی خود در طراز انقلاب اسلامی در همه زمینه ها هوشمند شود و ارتقا یابد که در این حوزه از آنجا که بسیاری از معضلات اجتماعی پیش زمینه وقوع جرائم هستند .

اقدامات پژوهشی خوبی با استفاده از اساتید درون و برون سازمانی انجام شده و در این رابطه نیز تعامل اساتید مذهبی بسیاری از گره ها را می گشاید.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد:

این ظرفیت های علمی و پژوهشی مشترک که البته در بسیاری از حوزه ها مغفول نیز مانده اند می تواند از برخی چرخه های تکراری وقوع جرم، دستگیری و بازگشت مجدد افراد به چرخه جرم جلوگیری کند.

علاوه بر این متاسفانه شاهد برخی بداخلاقی ها در فضای مجازی هستیم و البته خیلی مسائل این فضا نیز در سایه تعامل نزدیک روحانیون، طلاب و فعالان مذهبی با پلیس قابل مدیریت هستند.

وی با اشاره به برخورداری پلیس از رده های مشاوره ای در اکثر کلانتری ها و فعال بودن مرکز مشاوره آرامش گفت: حل و فصل قریب به 74 درصدی پرونده های حوزه اختلافات فردی و خانوادگی را در واحدهای مشاوره پلیس شاهد هستیم و در نظر داریم پرونده های مهم این حوزه را با بهره گیری از کارشناسان و مشاوران مذهبی به سرانجام بهتری برسانیم .

در این رابطه موضوعات قابل انجام از سوی کارشناسان و مشاوران دو نهاد طی تفاهم نامه مابین معاونت اجتماعی پلیس با مراکز حوزوی و دانشگاهی احصا خواهند شد تا بتوانیم خدمات بیشتری به مراجعین و شهروندان داشته باشیم.

مشاوره ی پلیس در رابطه با امنیت

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان نیز در این دیدار گفت:

اساسا دوران سربازی یک دوران خوب برای فراگیری بسیاری از مهارت های زندگی است و بنده به شخصه برخی از این مهارت ها را زیر نظر سردار”حاج قاسم سلیمانی” فرا گرفتم و امروز به فراگیری این فنون نظامی افتخار می کنم.

حجت الاسلام”عباس سلمه ای” گرایش ناجا به عضویابی به جای عضوگیری را بسیار ارزشمند دانست و افزود: مجموعه ای همچون نیروی انتظامی اگر بخواهد موفق عمل کند باید اعضای خود را پیدا کند و این رویکرد باید در سایر نهادها نیز ساری و جاری شود.

وی با اشاره به جایگاه خوب پژوهش در سطح رده های حوزوی استان گفت:

یکی از حوزه های مورد توجه ما فعالیت طلاب در فضای مجازی است که در این رابطه لازم می دانیم طی یک تفاهم نامه از ظرفیت های همکاری کارشناسان مشاور مذهبی و مشاوران حوزه انتظامی بهره گیری کارآمدتری داشته باشیم.

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان در پایان گفت:

نیروی انتظامی و مراکز حوزوی از یک خانواده هستند؛ طلبه هایی که برای سپری کردن خدمت سربازی به رده های انتظامی مامور به خدمت می شوند نیز یک ظرفیت ارزشمند برای تحکیم آموزه های دینی و اخلاقی کارکنان محسوب می شوند.

در این رابطه نیز لازم است طی جلسات و هم اندیشی هایی، ساز و کار لازم برای طلابی که می خواهند خدمت سربازی خود را سپری کنند در نظر گرفته شود.

 

مشاوره ی پلیس در رابطه با به سرانجام رساندن پرونده معوقه

پیام بگذارید